Siltech – Autentyfikacja

Siltech i Crystal – koniec czarnego rynku audio?

Siltech praktycznie od początku swojej działalności dysponuje jednym z najbardziej zaawansowanych zapleczy badawczo-projektowych. Holendrzy stosują ściśle naukowe, inżynierskie podejście do tematu projektowania sprzętu audio, koncentrując się przede wszystkim na high-endowych przewodach i zagadnieniach transmisji sygnału. Na 37-lecie swojej działalności firma opracowała jednak rozwiązanie zupełnie wyjątkowe, bo związane z maksymalizacją komfortu i bezpieczeństwa zakupów przez klienta końcowego. Polega ono na całkowitym wyeliminowaniu wątpliwości związanych z legalnym pochodzeniem produktów, pozwalając klientom na bezpieczny zakup połączony z możliwością przedłużenia okresu gwarancyjnego. Do każdego nowego produktu firma dołącza bowiem opaskę z bezprzewodowym nadajnikiem NFC, który emituje w polu bliskim – czyli do 4 cm – sygnał z kodem zawierającym unikalne dane dedykowane produktowi. Jako odbiornik sygnału służy z kolei aplikacja mobilna, działajaca w systemie iOS lub Android, do pobrania odpowiednio z App Store  lub Google Play, którą można zainstalować na dowolnym urządzeniu działającym jako czytnik sygnału NFC. Obsługa jest bardzo prosta: po otwarciu aplikacji użytkownik potwierdza zakup produktu naciskając na jego ikonę, uzyskując dostęp do szczegółów i możliwość rejestracji w bazie danych producenta. Tego ostatniego dokonuje się dzięki wpisaniu niepowtarzalnego kodu przypisanego właścicielowi, który dzięki temu uzyskuje prawo do gwarancji przedłużonej ze standardowych pięciu do dziesięciu lat, pod warunkiem że zarejestruje produkt maksymalnie do trzech miesięcy po jego zakupie. Rozwiązanie takie – wraz z dedykowaną aplikacją – zostanie wprowadzone także we wszystkich produktach powiązanej z Siltechem firmy Crystal Cable, a w przyszłości obydwie firmy planują rozszerzenie funkcjonalności swoich aplikacji, ułatwiające klientom dostęp do najnowszych rozwiązań i aktualizacji.

System ten powstał we współpracy z Selinko – specjalistami od autentyfikacji produktów, zwalczania czarnego rynku i nielegalnych kopii, a także od rozszerzenia komfortu zakupów za pomocą dodatkowych usług i rozwiązań. Technologia ta działa z powodzeniem na wielu rynkach, m. in. ekskluzywnych alkoholi i elektroniki konsumenckiej.

Dyrektor generalny Siltecha, Robert Winterhoff, mówi: „Jesteśmy pewni, że rozwiązanie to oznacza jeszcze stabilniejszą przyszłość zarówno dla nas, jak i naszych współpracowników na całym świecie, zapewniając nowy standard bezpieczeństwa zakupów. Jest to również bardzo wygodne narzędzie dla klienta końcowego, ułatwiające rejestrację zakupionego produktu i uzyskanie dodatkowej gwarancji, a także zachęcające go do zaangażowania w działalność naszej firmy.”

Sprawdź, gdzie kupić